kaszlak - 04-06-2014 01:33:10

Kako-San skierowała największy wysiłek zespołu inżynierskiego na zmniejszenie poziomu hałasu i poprawienie parametrów jezdnych. Aby obniżyć poziom hałasu, należało usztywnić nowego Lexusa, poprawić zawieszenie, udoskonalić aerodynamikę oraz wykorzystać wszelkie środki niwelujące NVH (z ang.: Hałas-Wibracje-Drgania).

Zwiększona sztywność samochodu pozwoliła na ponowne dostrojenie zawieszenia. Sprężyny zostały zoptymalizowane, zastosowano nowe amortyzatory i tylny stabilizator, co znacznie wpłynęło na właściwości jezdne pojazdu, bez utraty jego zwrotności. Położenie i ciężar silnika także zostały zoptymalizowane pod kątem zmniejszenia hałasu. Usztywniono nawet uchwyty montażowe wsporników, aby tłumić jak najwięcej drgań nadwozia.

Praca hybrydowego układu napędowego Lexus Hybrid Drive także się zmieniła, a narastanie obrotów silnika stało się bardziej liniowe. Lexusa wyposażono także w specjalnie zaprojektowany kolektor dolotowy i końcówkę wylotu, aby kierowca mógł napawać się spokojnym, przyjemnym dźwiękiem zasysania powietrza i pomrukiem tłumika.

Efektem tych zmian jest bardziej wyrafinowane, komfortowe i jeszcze cichsze środowisko wnętrza. Pani inżynier zadbała o to, co istotne – dobre samopoczucie właściciela i temu podporządkowała aż dziewięćdziesiąt cztery poważne modyfikacje. Dziś, podziwiając efekt końcowy jej pracy, nikt nie ma wątpliwości - decyzja o przekazaniu modelu CT 200h w kobiece ręce była absolutnym strzałem w dziesiątkę.

Jakie inne role przypadły paniom w wielkich firmach motoryzacyjnych, w tym u Lexusa właśnie? Zobaczcie tutaj: Kobiety w koncernie Lexusa.

GotLink.pl